Witam wszystkich, którzy zainteresowali się tym tematem i z góry dzięki za chęć udzielenia pomoc :)
A teraz o co mi chodzi.

Pracuje obecnie nad aplikacja na Windows Phone 7.1 , która ma korzystać z lokalnej bazy danych. Z racji tego że jestem początkującym przeszperałem internet i to co udało mi się znaleźć postarałem się umieścić w apce. Problem w tym, że nie bardzo rozumiem wszystkie linijki kodów które wprowadziłem, dlatego prosiłbym o proste wyjaśnienie i naprowadzenie mnie na to co chcę dalej zrobić.

Mam przygotowany schemat bazy danych, która będzie mi potrzebna do obsługi apki.

Zacząłem od kodu tworzącego Tabele "Modele" i dodałem do niej na razie dwie kolumny "ModeleId" i "NazwaModelu"
W "ModeleId" ustawiłem jako klucz główny i dałem wartość int chce żeby potem łączyła się poprzez relacje z inną tabelą na podstawie tego klucza, kolumna "NazwaModelu" ma wartość string chce żeby przechowywała 5 nazwa motocykli, po to aby w głównym oknie aplikacji obiekt "ListPicker" mógł pobrać sobie z tej kolumny wprowadzone nazwy motocykli i wyświetlił je użytkownikowi.

Oto kod który puki co umieściłem w MainPage.xaml.cs:

Kod:
[Table]
public class Modele : INotifyPropertyChanged, INotifyPropertyChanging
{
    private int _ModelId;

[Column(IsPrimaryKey= true, IsDbGenerated= true, DbType= "INT NOT NULL Identity", CanBeNull= false, AutoSync= AutoSync.OnInsert)]
    public int ModelId
    {
        get
        {
            return _ModelId;
        }
        set
        {
            if (_ModelId != value)
            {
                NotifyPropertyChanging("ModelId");
                _ModelId = value;
                NotifyPropertyChanged("ModelId");
            }
        }
    }

private string _NazwaModelu;

[Column(IsPrimaryKey = false, IsDbGenerated = true, DbType = "INT NOT NULL Identity", CanBeNull = false, AutoSync = AutoSync.OnInsert)]
    public string NazwaModelu
    {
        get
        {
            return _NazwaModelu;
        }
        set
        {